loading...

تبادل دانش

آیا تا کنون نام نرم افزار وان نوت onenote را شنیده اید؟ یا از آن استفاده کرده اید؟ اگر بدانید که این نرم افزار دوست داشتنی، چه قابلیت هایی دارد و چگونه می تواند شما را از سردرگمی و جستجوی م

بهاره مظاهری بازدید : 484 1399/01/12 نظرات (1)

آیا تا کنون نام نرم افزار وان نوت onenote را شنیده اید؟ یا از آن استفاده کرده اید؟

اگر بدانید که این نرم افزار دوست داشتنی، چه قابلیت هایی دارد و چگونه می تواند شما را از سردرگمی و جستجوی مداوم اطلاعات گم شده تان نجات دهد، شما هم مانند من شیفته وان نوت می شوید. داستان آشنایی من با وان نوت به زمانی بر می گردد که مشغول نوشتن پایان نامه ارشدم بودم و سر و کله زدن با انبوهی از فیش های کاغذی برایم عذاب آور و کلافه کننده شده بود. اگر تا کنون فیش برداری کرده باشید، می دانید که نوشتن فیش ها، دسته بندی آنها و پخش و جمع کردنشان چه کار خسته کننده ای است. در آخر هم ممکن است درست وقتی به مطلبی احتیاج داریم آن را پیدا نکنیم و زمان زیادی را برای جستجوی اطلاعات مورد نظرمان از دست دهیم.

 

خلاصه اینکه این مشکلات من را وادار کرد که به دنبال یک نرم افزار خوب برای فیش برداری و جمع آوری اطلاعات تحقیقم بگردم که سرانجام در میان نرم افزارهای مجموعه آفیس با وان نوت آشنا شدم و از آن زمان تاکنون که بیش از ده سال می گذرد، نه تنها برای تحقیقات دانشگاهی بلکه برای ثبت و طبقه بندی انواع اطلاعات شخصی، شغلی، تحصیلی، علاقه مندی ها، جستجوهای اینترنتی و خلاصه هرگونه اطلاعاتی که مورد نیازم است، از این نرم افزار دوست داشتنی و کاربردی استفاده می کنم

وان نوت نرم افزاری است که نه تنها برای تحقیق و فیش برداری بلکه برای بسیاری از کارهای روزمره به کار می‌آید. وان نوت در واقع یک دفترچه یادداشت با قابلیت طبقه بندی اطلاعات در قالب فصل های مختلف است که هر فصلی می تواند به هر اندازه که بخواهید صفحه داشته باشد


شما می توانید برای انواع مختلف اطلاعات تان دفترچه های جدید ایجاد کنید. به عنوان مثال من یک دفترچه برای اطلاعات شخصیم ایجاد کردم که فصل های متعددی نظیر رسیدهای بانکی، آی دی و پسورد سایتهای مختلف، ایده ها، اطلاعات مورد علاقه ام درباره سلامتی، تمرینات ورزشی، سخنرانی و تقویت صدا و ... دارد. علاوه بر این برای هر پروژه ای که روی آن کار می کنید، مطالب مربوط به تحصیل و شغلتان، جستجوهای اینترنتی و خلاصه هر زمینه ای که به آن علاقه مندید، می توانید دفترچه جداگانه ایجاد کنید.

اطلاعاتی که شما جمع آوری می کنید می تواند قالب های متفاوتی نظیر متن، تصویر، صوت و فیلم داشته باشد. یک ویژگی وان نوت این است که شما می توانید همه انواع این اطلاعات را در آن ذخیره کنید و لازم نیست فایلهای متعدد با فرمت های متفاوت داشته باشید. همینطور می توانید در مورد هر یک از این اطلاعات توضیحات خود را اضافه کنید و کلمات کلیدی مربوط به آنها را بنویسید تا زمانی که به آنها احتیاج پیدا میکنید با یک جستجوی ساده در وان نوت به سرعت پیدایشان کنید. این ویژگی وقتی مهم می شود که شما اطلاعات زیادی را از منابع گوناگون جمع کرده باشید.

 

بیایید یک مقایسه ساده انجام دهیم. فرض کنید که در حال مطالعه و جمع آوری اطلاعات برای پایان نامه تان هستید. شما کتابها و مقالات متعددی را مطالعه کردید. اگر این کار را از روی منابع کاغذی انجام داده باشید، مطالب مورد نظرتان را یا در کتاب علامت زدید یا یادداشت برداری کردید. از سوی دیگر برخی مطالب را از منابع دیجیتالی جمع آوری کردید. به چندین فایل صوتی و تصویری گوش دادید و همچنین بسیاری از تصاویر جالب مرتبط به کارتان را ذخیره سازی کردید. حال با انبوهی از فایل های متنی، صوتی، تصویری، فیلم و حتی یادداشت برداری های کاغذی طرف هستید. وقتی شروع به نوشتن پایان نامه تان می کنید، ناگهان یاد مثالی، تصویری یا نکته ای می افتید که خوب است در آن بیاورید، ولی پیدا کردن آن از میان این همه فایل مختلف و پراکنده کار دشواری است

حال حالتی را تصور کنید که این مطالب متنوع را در وان نوت طبقه بندی و ذخیره سازی کرده اید. در کنار فایلهای صوتی و تصویری خلاصه ای از مطالب آنها و کلیدواژه های مرتبط با آنها را نوشته اید، یادداشت برداری های کاغذی تان را تایپ کردید و یا عکس آنها را ذخیره سازی کرده اید. مطالب مهم از فایل های پی دی اف را در قالب متن یا عکس در وان نوت کپی کرده اید. حالا وقتی به مطلبی احتیاج دارید، می توانید با یک جستجوی ساده آن را پیدا کنید و زمانی را که در حالت قبل صرف جستجوی مطالب می شد، صرف اندیشه، تجزیه و تحلیل و نگارش بهتر کنید.

 علاوه بر آنچه که گفته شد، وان نوت قابلیت های متعدد فراوانی دارد که در اینجا درصدد آموزش آنها نیستم. فقط می خواستم بدانید که این نرم افزار چگونه می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند و بهره وری شما را بالا ببرد. اگر قانع شدید همین حالا در مجموعه برنامه های مایکروسافت آفیس، وان نوت را پیدا و اجرا کنید. یکی از مهمترین ویژگی های وان نوت راحتی کار با آن است. همین که آن را باز کنید، یک دفترچه از قبل طراحی شده با فصل ها و صفحات پیش فرض برای شما نمایش داده می شود که اگر اندکی آنها را بالا و پایین و مطالعه کنید، روش کار با وان نوت دستتان می آید. اما اگر می خواهید به صورت حرفه ای تر از وان نوت استفاده کنید و با همه قابلیت های آن آشنا باشید، انبوهی از آموزش های رایگان وان نوت در اینترنت وجود دارد که با یک جستجوی ساده می توانید، به آنها دست پیدا کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
خیریه همت : تامین هزینه های درمان بیماران، تهیه جهیزیه نیازمندان و ...


ستاد دیه

تصویر : https://rozup.ir/view/1483895/عکس ستاد دیه.jpg

بنیاد نیکوکاری رایحه: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

تصویر : https://rozup.ir/view/1483817/عکس رایحه.jpg

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: بهترين صدقه اين است كه انسان علمى را بياموزد و سپس آن را به برادر خود آموزش دهد. سلام خوشحالم از اینکه از این وبلاگ دیدن می فرمایید. امیدوارم بتوانم از طریق این وبلاگ مطالب مفید و کاربردی و آموخته هایم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
اهدای سلول های بنیادی

تصویر : https://rozup.ir/view/1483972/عکس اهدای سلول بنیادی.jpg

اهدای عضو اهدای زندگی

تصویر : https://rozup.ir/view/1484063/عکس اهدای عضو2.jpg