loading...

تبادل دانش

  به نظر شما عملکرد با اراده ها در مواجهه با وسوسه ها چگونه است؟ شاید اینگونه به نظر رسد که موفقیت این افراد در غلبه بر وسوسه مرهون مقاومت و ایستادگی بیشتر آنها در مقابل آن است. اما در کمال تعجب

بهاره مظاهری بازدید : 316 1398/12/27 نظرات (0)

 

به نظر شما عملکرد با اراده ها در مواجهه با وسوسه ها چگونه است؟ شاید اینگونه به نظر رسد که موفقیت این افراد در غلبه بر وسوسه مرهون مقاومت و ایستادگی بیشتر آنها در مقابل آن است. اما در کمال تعجب باید گفت که تحقیقات دانشمندان مطلب دیگری را نشان می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای خودکنترلی بالا، زمان کمتری را به نسبت سایر افراد صرف مقاومت در برابر وسوسه ها می کنند. این موضوع موجب تعجب محققان شد، زیرا قاعدتاً خودکنترلی برای اجتناب از وسوسه هاست، پس چرا افرادی که خودکنترلی بیشتری داشتند، کمتر از آن استفاده میکردند؟

 پاسخ این است که این افراد نیاز کمتری به استفاده از نیروی اراده شان دارند، زیرا کمتر درگیر وسوسه و تضاد درونی می شوند. آنها بهتر می توانند زندگیشان را برنامه ریزی کنند تا از موقعیت های دشوار و وسوسه زا دوری کنند.

 این توضیح با نتیجه تحقیقات دیگری که بامیستر و محققان آلمانی انجام دادند مطابقت دارد. این تحقیق نشان می دهد که افراد دارای خود کنترلی بالا به طور عمده از آن برای ساخت عادت های موثر در کار و زندگی استفاده می نمایند.

نتیجه یک تحقیق دیگر نشان می دهد که افراد دارای خودکنترلی بالا به طور مشخص، استرس کمتری در زندگی دارند. آنها از خودکنترلی شان برای اجتناب از استرس و نه مقابله با آن استفاده می کنند. آنها به خودشان زمان کافی برای اتمام کارها می دهند. ماشینشان را قبل از اینکه خراب شود به تعمیرگاه می برند. از رستورانهای دارای بوفه غذای باز دوری می کنند. آنها در حقیقت به جای دفاع حمله می کنند.

 

برگرفته از:

Willpower: Rediscovering the Greatest Human Strength

Baumeister, R. & Tierney, J., 2011


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
خیریه همت : تامین هزینه های درمان بیماران، تهیه جهیزیه نیازمندان و ...


ستاد دیه

تصویر : https://rozup.ir/view/1483895/عکس ستاد دیه.jpg

بنیاد نیکوکاری رایحه: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

تصویر : https://rozup.ir/view/1483817/عکس رایحه.jpg

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: بهترين صدقه اين است كه انسان علمى را بياموزد و سپس آن را به برادر خود آموزش دهد. سلام خوشحالم از اینکه از این وبلاگ دیدن می فرمایید. امیدوارم بتوانم از طریق این وبلاگ مطالب مفید و کاربردی و آموخته هایم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
اهدای سلول های بنیادی

تصویر : https://rozup.ir/view/1483972/عکس اهدای سلول بنیادی.jpg

اهدای عضو اهدای زندگی

تصویر : https://rozup.ir/view/1484063/عکس اهدای عضو2.jpg