loading...

تبادل دانش

سایتی برای به اشتراک گذاری کتاب، مقاله، جزوه، سخنرانی های مفید و آموزش های کاربردی

بهاره مظاهری بازدید : 437 1395/02/02 نظرات (0)

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

الإمامُ الحسنُ عليه السلام : عَلِّمِ النّاسَ ، و تَعَلَّمْ عِلمَ غَيرِكَ ، فتَكونَ قَد أتقَنتَ عِلمَكَ ، و عَلِمتَ ما لَم تَعلَمْ .

 

 

امام حسن عليه السلام : دانش خود را به ديگران تعلیم بده و دانش ديگران را نیز بياموز؛ زيرا با اين كار هم دانش خودت را محكم و استوار كرده اى و هم آنچه را نمى دانسته اى آموخته اى.

بهاره مظاهری بازدید : 489 1399/01/12 نظرات (1)

آیا تا کنون نام نرم افزار وان نوت onenote را شنیده اید؟ یا از آن استفاده کرده اید؟

اگر بدانید که این نرم افزار دوست داشتنی، چه قابلیت هایی دارد و چگونه می تواند شما را از سردرگمی و جستجوی مداوم اطلاعات گم شده تان نجات دهد، شما هم مانند من شیفته وان نوت می شوید. داستان آشنایی من با وان نوت به زمانی بر می گردد که مشغول نوشتن پایان نامه ارشدم بودم و سر و کله زدن با انبوهی از فیش های کاغذی برایم عذاب آور و کلافه کننده شده بود. اگر تا کنون فیش برداری کرده باشید، می دانید که نوشتن فیش ها، دسته بندی آنها و پخش و جمع کردنشان چه کار خسته کننده ای است. در آخر هم ممکن است درست وقتی به مطلبی احتیاج داریم آن را پیدا نکنیم و زمان زیادی را برای جستجوی اطلاعات مورد نظرمان از دست دهیم.

بهاره مظاهری بازدید : 274 1399/01/11 نظرات (0)

این روزها که درگیر مساله ای به نام کرونا ویروس هستیم، تغییرات گسترده ای را در سبک زندگی خود و اطرافیان مان می بینیم. تغییر سبک زندگی، موضوعی است که به این سادگی ها در زندگی هر کسی رخ نمی دهد و نیاز به تفکر، اراده و پیگیری مداوم دارد. اما کرونا توانست در اندک زمانی این مهم را در زندگی بسیاری از افراد محقق نماید.

کرونا ما را مجبور کرده است که مدام دستهایمان را بشوییم، دست به صورتمان نزنیم، هرآنچه وارد منزل می کنیم، ضدعفونی کنیم. خروج از خانه را به حداقل برسانیم. از دست دادن و تماس نزدیک با دیگران خودداری کنیم. در خارج از منزل دستکش و ماسک استفاده کنیم. در هوای دل انگیز بهاری بر میل شدید به بیرون رفتن و گشت و گذار در طبیعت غلبه کنیم. از دیدار بزرگترها و عزیزانمان چشم بپوشیم و به شنیدن صدایشان اکتفا کنیم. سنت های دیرینه عید نوروز مثل دید و بازدید، خرید عید، مسافرت و ... را به جا نیاوریم.

و در نهایت در خانه ماندمان را مدیریت کنیم و بسیاری از کارهایی که تاکنون انجام نمی دادیم مثل خرید آنلاین، مطالعه، بازی های دست جمعی در منزل و ... را بیاموزیم و انجام دهیم.

اینها واقعا تغییرات شگرف و گسترده ای در سبک زندگی ماست که اگر پیش از این به ما می گفتند که ایجاد چنین تغییراتی شدنی است، مسلماً آن را انکار می کردیم، ولی اکنون می بینیم که تبدیل به روتین های زندگی ما شده اند. فکر می کنید چرا توانستیم در چنین زمان اندکی این حجم از تغییرات را در خود ایجاد نماییم؟

بله صحیح است. ترس از به خطر افتادن جان خود و عزیزانمان توانست چنین تغییراتی را در مدت زمان اندک در ما محقق کند. چقدر شگفت انگیز است که ترس می تواند موجب تقویت اراده گردد. 

به همان اندازه که چیزی را می خواهیم از از دست دادن آن می ترسیم و این ترس می تواند ما را وادار کند که یک سری کارها را انجام دهیم و از خیر یک سری دیگر بگذریم.

به عبارت بهتر این ترس، ما را در غلبه بر تمایلات روزمره به خاطر منافع بلند مدت توانمند ساخته است. این امر نشان می دهد که اگر بخواهیم می توانیم تغییرات گسترده ای در ابعاد دیگر زندگی مان نیز ایجاد نماییم، البته در صورتی که به همان اندازه که سلامتی و جانمان برای مان اهمیت دارد، اهداف مان نیز برای مان مهم باشد و به آنها متعهد باشیم.

بهاره مظاهری بازدید : 320 1398/12/27 نظرات (0)

 

به نظر شما عملکرد با اراده ها در مواجهه با وسوسه ها چگونه است؟ شاید اینگونه به نظر رسد که موفقیت این افراد در غلبه بر وسوسه مرهون مقاومت و ایستادگی بیشتر آنها در مقابل آن است. اما در کمال تعجب باید گفت که تحقیقات دانشمندان مطلب دیگری را نشان می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای خودکنترلی بالا، زمان کمتری را به نسبت سایر افراد صرف مقاومت در برابر وسوسه ها می کنند. این موضوع موجب تعجب محققان شد، زیرا قاعدتاً خودکنترلی برای اجتناب از وسوسه هاست، پس چرا افرادی که خودکنترلی بیشتری داشتند، کمتر از آن استفاده میکردند؟

بهاره مظاهری بازدید : 756 1396/01/30 نظرات (15)

 

درآمدی بر مبانی کلامی تفسیر علمی قرآن کریم

 فصلنامه علمی پژوهشی آینه معرفت دانشگاه شهید بهشتی، شماره 48، پاییز95  

بهاره مظاهری طهرانی1، عباس مصلایی پور2، فرزانه روحانی مشهدی3

 چکیده

خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم به انواع مختلفی از پدیده‌های طبیعی اشاره کرده و به طور صریح یا غیر صریح برخی از ویژگی‌های آنها را توصیف می‌نماید. لذا بهره گیری از یافته‌های علمی متقن و معتبر می‌تواند در فهم بهتر و دقیقتر این آیات راهگشا باشد. این امر لزوم اهتمام ویژه به روش تفسیر علمی و تبیین و تنقیح مبانی آن را نشان می‌دهد. اما برخی از صاحبنظران به صراحت با تفسیر علمی آیات قرآن مخالفت کرده و دلایل مختلفی برای معتبر نبودن آن ارائه می‌نمایند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده اشکالات مخالفان تفسیر علمی علاوه بر اینکه ناشی از نداشتن تعریف درستی از تفسیر علمی است، به این دلیل است که مبانی کلامی تفسیر علمی به خوبی تبیین نشده است. یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که برای ارائه هرگونه برداشت و استنباط علمی صحیح از آیات قرآن می‌بایست مبانی کلامی خاصی در نظر گرفته شود. البته نمی‌توان گفت که این مبانی کلامی تنها مختص به تفسیر علمی هستند، چراکه در سایر روش‌های تفسیری نیز موضوعیت دارند، ولی نسبت دادن آنها به تفسیر علمی از آن جهت است که نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در این روش تفسیری دارند، به گونه ای که کاربست یا خدشه در آنها به صورت نظری در اعتبار تفسیر علمی یا به صورت عملی در نحوه تفسیر علمی و مصادیق آن اثرگذار است. این پژوهش نشان می‌دهد که مهمترین مبانی کلامی دخیل در تفسیر علمی عبارتند از: ترکیبی و چند ساحتی بودن زبان قرآن؛ واقع نمایی و عدم راهیابی باطل به قرآن؛ جاودانگی و فراعصری بودن قرآن؛ چند معنایی و چند لایه بودن معانی قرآن؛ حکیمانه بودن کلام، افعال، اوامر و نواهی الهی؛ ضرورت وجود اسباب در اداره و انجام امور توسط خداوند.

کلمات کلیدی:قرآن و علم، تفسیر علمی، مبانی تفسیر، زبان قرآن، جاودانگی، چند معنایی، سلسله علل و اسباب در طبیعت، حکمت در قول و فعل خداوند.

 


1- دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه مذاهب اسلامی

2- دانشیار دانشگاه امام صادق ع

3- استادیار دانشگاه شهید بهشتی

بهاره مظاهری بازدید : 536 1395/07/22 نظرات (0)

 

 

30 حدیث ناب از امام حسین علیه السلام


1- از امام حسین علیه السلام روایت شده است که:

 اعْلَمُوا أَنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ‏ فَتَتَحَوَّلَ إِلَى غَيْرِكُمْ.

 بدانید که نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید که به غیر شما محول می شود.

 أعلام الدين في صفات المؤمنين، ص298 

بهاره مظاهری بازدید : 651 1395/03/24 نظرات (0)

 

سیری گذرا در كتاب تدبری در قرآن و جایگاه شخصیتی محمد باقر بهبودی

سید محمد على ایازى 

بینات، پاييز 1379، شماره 27

چکیده


به نظر اینجانب همانگونه که تفسیر تحت تأثیر شخصیت مفسر آن است، ترجمه از کتاب الهی نیز متأثر از تفسیر و دانش ها و خصوصیات شخصیت مفسر آن است. بگذریم از این نکته که ترجمه مانند تفسیر برخاسته از زبان و ادبیات و شرایط فرهنگی دوران و به تعبیری شرایط و تحولات عصری مترجم است.....

یکی از تفسیرهای فشرده و در قالب ترجمه تدبری در قرآن اثر شخصيت محقق خستگی پاپذیر محمد باقر بهبودی(معاصر) است. پیش از این مؤلف، ترجمه تفسیری با عنوان معانی القرآن ارائه داد که به خاطر ترجمهٔویژه و انحصاری‌اش از قرآن كریم، مورد توجه قرآن پژوهان قرار گرفته است. كم‌تر ترجمه‌ای از نظر روانیِ مطلب و سادگی عبارت و سلیس بودن و در عین حال متفرد بودن در برخی ترجمه‌ها و بكار بردن واژه‌های محاوره‌ای و استثنایی و تعبیرهای خاص، مانند «معانی‌القرآن» عرضه شده است. در حقیقت «تدبری درقرآن» دنباله اثر پیشین و از جهتی توسعه یافته تجربه قرآن پژوهی و نقدهای بر تفسیر و ترجمه ایشان است. ویژگی این تفسیر گزینشی بودن تفسیر آیات مشکل و بحث انگیز در نظر مفسر آن است. از این کتاب به خوبی می توان دغدغه های مؤلف را در فهم آیات و طرح موضوعات به دست آورد و اطلاعات حدیثی و تاریخی را در بررسی موضوعات به دست آورد. زیرا آثار گوناگون حدیثی و  تاریخی ایشان و از آن جمله گزیدهٔكافی، تهذیب و من لایحضر و تصحیح كتاب مفصل بحار الانوار علاّمه مجلسی و نگارش كتاب سیرهٔعلوی، نوعی گرایش حدیثی و تاریخی را در وی بوجود آورده است.


کلیدواژه: تدبری از قرآن. معانی القرآن. بهبودی. ترجمه. تفسیر .

 

بهاره مظاهری بازدید : 1192 1395/03/21 نظرات (0)

 

باطن و تأويل قرآن

دکتر على اكبر بابايى و دكتر محمد كاظم شاكر 

چاپ اول: تابستان 1381 

 

برای دانلود و مشاهده فهرست مطالب این کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

 

بهاره مظاهری بازدید : 731 1395/03/21 نظرات (0)

 

کتاب کاوشی در تاریخ جمع قرآن؛

تحقیقی پیرامون توقیفیت ترتیب سوره های قرآن کریم

سید محمد علی ایازی

کتاب مبین، رشت، 1378

 

برای دانلود و مشاهده فهرست مطالب این کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمایید:


بهاره مظاهری بازدید : 568 1395/02/24 نظرات (0)

 

معرفی کتاب چند معنایی در قرآن کریم (درآمدی بر توسعه در دلالت های قرآنی)

دکتر سید محمود طیب حسینی

قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1388

 

مقصود از چندمعنایی آن است که یک واژه در متن، عبارت و یا جمله قابلیت دلالت بر چند معنا را دارا باشد. چندمعنایی پیوندی ناگسستنی با روایاتی دارد که قرآن کریم را دارای بطون و وجوه متعدد معنایی معرفی می کند. در کتاب های فقهی و اصولی و نیز در برخی تفاسیر قرآن از چندمعنایی با تعبیر «استعمال لفظ در بیش از یک معنا» یا «حمل لفظ مشترک بر دو یا چندمعنایش» یاد می شود. همچنین در حوزه معارف دینی، تعبیر چندمعنایی یا استعمال لفظ در بیش از یک معنا عمدتاً در مورد قرآن کریم به کار می رود. بحث چند معنایی در قرآن کریم و گستره آن زوایای مختلفی دارد که در این کتاب تلاش شده است در شش فصل، اصل امکان و جواز آن بررسی گردد و علاوه بر بیان سیر تاریخی این مساله و معرفی موافقان و مخالفان و دلایل هر یک، تا حدودی ابعاد و گستره آن معرفی و برخی از آسیب ها و چالش های فراروی آن بیان شود.

بهاره مظاهری بازدید : 4521 1395/02/24 نظرات (0)

 

اصطلاحات انگلیسی علوم قرآن و حدیث

در این پست برخی از مهمترین اصطلاحات تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث را قرار دادم.

یادگیری این اصطلاحات علاوه بر اینکه جهت آمادگی برای آزمون ارشد و دکتری مفیده، به خصوص و به صورت ویژه برای مصاحبه دکتری لازم و ضروری است.

بهاره مظاهری بازدید : 347 1395/02/24 نظرات (0)

 

درآمدی بر مبانی کلامی استنباط از قرآن 

احمد مبلغی

مجله فقه و حقوق تابستان 1383 - شماره 1 (از صفحه 17 تا 36)

 

چکیده :

مبانی کلامی استنباط از قرآن به عنوان یکی از مباحث مبانی کلامی اجتهاد و منابع آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.سامان دادن منابع مطالعاتی و تعیین میزان اثرگذاری هر منبع در حوزه فقه بسیار با اهمیت استگرایش‌های فقهی فقیهان سنت محوری است توجه به استفاده از روش های دیگری مانند بهره‌گیری از قرآن، دریچه‌های جدیدی را به سمت مطالعات فقهی و چشم اندازهای استنباطی می گشایددر این نوشتار بیشتر به لحاظ طرح بحث مبانی کلامی استنباط از قرآن در دو محور بهره گیری کلامی نسبت به قرآن و تعیین شیوه های دریافت مبانی کلامی قرآن، مورد بررسی قرار گرفته است.

کلمات کلیدی قرآن، استنباط احکام، مبانی کلامی

 

 

بهاره مظاهری بازدید : 2633 1395/02/13 نظرات (3)
بهاره مظاهری بازدید : 2759 1395/02/12 نظرات (0)

 

پذیرفته شدن برای مصاحبه آزمون دکتری موفقیت ارزشمندی است ولی همانطور که می دانید برای قبولی نهایی در آزمون هنوز نیمی از راه یعنی مصاحبه آزمون دکتری باقیست. لذا برای تکمیل موفقیت خود باید آمادگی لازم برای این نیمه باقیمانده را کسب نمایید. آمادگی های لازم برای موفقیت در مصاحبه دکتری دو گونه اند:

بهاره مظاهری بازدید : 475 1395/02/11 نظرات (0)

 

درآمدی بر مبانی معناشناسی ساختارهای چند وجهی قرآن از منظر علامه طباطبایی

محمد اسعدی 

مجله مشکوه، زمستان 1392، شماره 121

بهاره مظاهری بازدید : 1305 1395/02/11 نظرات (0)

 

دکتر شاهین فرهنگ یکی از اساتید برجسته و متعهد کشور در حوزه روانشناسی است که کلاس ها و سخنرانی های متعددی در زمینه های موفقیت، هدفمندی در زندگی، ازدواج موفق، خانواده موفق، تربیت فرزند و ... در دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی در اقصی نقاط ایران برگزار می نماید. از جمله ویژگی های ایشان مطرح کردن مباحث روانشناسی به صورت کاملا کاربردی و جامع و از همه مهمتر مطابق با آموزه های اسلامی است.

برخی از سر فصل های سخنرانی ارتباط موثر (TA) دکتر فرهنگ به شرح زیرند:
بهاره مظاهری بازدید : 1685 1395/02/11 نظرات (0)

 

دکتر شاهین فرهنگ یکی از اساتید برجسته و متعهد کشور در حوزه روانشناسی است که کلاس ها و سخنرانی های متعددی در زمینه های موفقیت، هدفمندی در زندگی، ازدواج موفق، خانواده موفق، تربیت فرزند و ... در دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی در اقصی نقاط ایران برگزار می نماید. از جمله ویژگی های ایشان مطرح کردن مباحث روانشناسی به صورت کاملا کاربردی و جامع و از همه مهمتر مطابق با آموزه های اسلامی است.

دکتر فرهنگ در سخنرانی تربیت فرزند به نکات کاربردی و موثری در تربیت فرزند اشاره می نمایند که به کارگیری آنها حتی برای تربیت اطرافیان مان نیز می تواند موثر باشد:
بهاره مظاهری بازدید : 733 1395/02/11 نظرات (0)

 

دکتر شاهین فرهنگ یکی از اساتید برجسته و متعهد کشور در حوزه روانشناسی است که کلاس ها و سخنرانی های متعددی در زمینه های موفقیت، هدفمندی در زندگی، ازدواج موفق، خانواده موفق، تربیت فرزند و ... در دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی در اقصی نقاط ایران برگزار می نماید. از جمله ویژگی های ایشان مطرح کردن مباحث روانشناسی به صورت کاملا کاربردی و جامع و از همه مهمتر مطابق با آموزه های اسلامی است.

دکتر فرهنگ در سمینار خانواده موفق که یکی از بهترین سمینارهای ایشان است، به مساله روابط زن و مرد، تفاوت ها و اختلافات آنها و راه بر طرف کردن آن و ایجاد درک متقابل و روابط صمیمانه می پردازد:

بهاره مظاهری بازدید : 428 1395/02/11 نظرات (0)

 

ساختارهای چندوجهی قرآن از منظر علامه طباطبایی

محمد اسعدی

پژوهش نامه قرآن و حدیث، پاییز و زمستان 1382 -پیش شماره 2 

چکیده:

علامه طباطبائی، با نگرشی روش شناختی به روایات تفسیری اهل بیت(ع) در جست و جوی جلوه‌های ویژه قرآن و ابعاد ژرف بیانات قرآنی است. ایشان در المیزان در لابلای مطالب تفسیری، اشارات کوتاهی به قاعده تفسیری خاصی نموده است که به نگاه ویژه اهل بیت(ع) به آیات مستند است. از این قاعده می‌توان با عنوان «ساختارهای چند وجهی قرآن» یاد کرد. این عنوان ناظر به بخش‌هایی است که می‌تواند در عین روال یک سویه و بسیط، در ترکیب‌ها و پیوندهای متنوع، معانی و پیام‌های گوناگونی را افاده کند. در این مقاله این قاعده شرح و بسط لازم داده خواهد شد.

 کلیدواژه ها : قرآن کریم ،روایات تفسیری ،ساختارهای چندوجهی ،عام وخاص ،مطلق و مفید ،ناسخ و منسوخ

بهاره مظاهری بازدید : 365 1395/02/09 نظرات (0)

 

تأملي در طولي و نسبي بودن بطون قرآن از منظر علامه طباطبائي

علي‌اكبر بابايي*

 قرآن شناخت، پاييز و زمستان 1390، پياپي 8، صفحه 171 ـ 184

چكيده

يكي از مباحث مهم و مؤثر علوم قرآني در فهم و تفسير قرآن، شناخت چيستي و چگونگي بطون (معاني باطني) قرآن است. از كتاب قرآن در اسلام و برخي مباحث الميزان استفاده مي‌شود كه علامه طباطبائي(ره) بطون قرآن را طولي و نسبي مي‌داند. در اين نوشتار، نخست ديدگاه ايشان دربارة طولي و نسبي بودن بطون قرآن با استناد به عبارت‌هايي از دو كتابِ يادشده بيان مي‌شود، سپس تأمل‌هايي كه در حاشية ديدگاه ايشان به نظر مي‌رسد، در بوتة داوري انديشمندان و پژوهشگران قرار مي‌گيرد.

كليدواژه‌ها: باطن قرآن، علامه طباطبائي(ره)، بطون طولي قرآن، نسبيت بطون قرآن، الميزان، قرآن در اسلام.

* استاديار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه                                                                    

بهاره مظاهری بازدید : 292 1395/02/09 نظرات (0)

 

وجوه و توسعه معنايي آيات قرآن در انديشة علامه طباطبائي

حامد پوررستمي*

قرآن شناخت، پاييز و زمستان 1390، پياپي 8، صفحه 145 ـ 169

چكيده

از منظر علامه طباطبائي، آيات قرآن داراي وجوه معنايي است كه در دو جهتِ معناشناسانه و آسيب‌شناسانه توسعه مي‌يابند. در بُعد معنا‌شناسانه وجوه و بطون معنايي، امري نسبي و در گرو متغيرهاي مرتبط با متن و فرد مفسر استاما بعد آسيب‌شناسانه ناظر به مسئلة تفسير به رأي و شامل وجوه معنايي گوناگوني است كه مبتني بر ضوابط و مباني صحيح فهم و مستند به دلايل نقلي يا عقلي نيستاز نظر علامه، تفسير به رأي و ارائة وجوه ناصواب معنايي از آيات، محصول به‌كار نبستن مباني و قواعد صحيح تفسيري و دوري از آموزه‌هاي قرآن و عترت استدر انديشة علامه، وجوه‌پذيري قرآن به معناي كثرت قرائت‌ها و برداشت‌ها از متن ـ آن‌گونه كه برخي از انديشوران غربي مي‌انگارند ـ نيست؛ بلكه ناظر به دو بعد معناشناسانه و آسيب‌شناسانه است كه پذيرش اوّلي و نفي دومي بر اساس سيري روشمند و با توجه به اصول و قرائن لفظي، نقلي و عقلي صورت مي‌پذيرد.

كليدواژه‌هاتفسير قرآن، علامه طباطبائي، وجوه معنايي، بُعد معناشناسانة معني، بعد آسيب‌شناسانة معني.

 

* استاديار دانشگاه تهران، پرديس قم                                                                    

بهاره مظاهری بازدید : 835 1395/02/09 نظرات (0)

 

شمول‏ پذيرى معنا در قرآن كريم

سید محمد علی ایازی

چكيده[1]‏

 

بدون ترديد فهم قرآن كريم بر مبناى واژگان است، در اين زمينه اين پرسش مطرح است كه مدار فهم بر كدام معناست، آيا معانى‏اى كه مردم عصر نزول فهميده ‏اند و در آثار تفسيرى از صحابه و تابعين نقل شده، يا معانى‏اى كه در ظرفيت اين الفاظ قرار دارد، هر چند در آن عصر مفهوم نبوده است....

بهاره مظاهری بازدید : 780 1395/02/09 نظرات (0)

 

 نقد و بررسی نظریه روح معنا

سید محمد علی ایازی

 

چکیده:

يكى از موضوعاتى كه از سوى برخى قرآن پژوهان و عالمان بزرگ عرفان براى حل مشکل استعمال الفاظ در معانی محسوس و مادی در حق متعال ابراز شده، وضع الفاظ برای روح معانی استدر قرآن کریم از واژگان و مفاهيمى استفاده شده كه در متن فرهنگ و زبان آن جامعه مطرح بوده و مردم با آن مأنوس بوده‌انداز آن جا که قرآن از خود با تعبیر به بیان، مبین، تبیان و نور یاد کرده و لازمه آن فهم روشن برای سطوح و طبقات مختلف اجتماعی است،....


بهاره مظاهری بازدید : 263 1395/02/09 نظرات (0)

 

جامعیت چهاروجهی زبان قرآن و برون داد روش شناختی آن

حمید رضا شاکرین

فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهش نوین دینی

صفحات 9-24

بهاره مظاهری بازدید : 1522 1395/02/07 نظرات (0)

 

 

خلاصه مبحث قرائات قرآن از کتاب علوم قرآنی استاد معرفت

در این پست خلاصه نویسی مبحث قرائات قرآن از کتاب علوم قرآنی آیه الله معرفت را قرار دادم که انشاالله برای دوستان مفید واقع شود.

خیریه همت : تامین هزینه های درمان بیماران، تهیه جهیزیه نیازمندان و ...


ستاد دیه

تصویر : https://rozup.ir/view/1483895/عکس ستاد دیه.jpg

بنیاد نیکوکاری رایحه: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

تصویر : https://rozup.ir/view/1483817/عکس رایحه.jpg

تعداد صفحات : 2

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: بهترين صدقه اين است كه انسان علمى را بياموزد و سپس آن را به برادر خود آموزش دهد. سلام خوشحالم از اینکه از این وبلاگ دیدن می فرمایید. امیدوارم بتوانم از طریق این وبلاگ مطالب مفید و کاربردی و آموخته هایم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
اهدای سلول های بنیادی

تصویر : https://rozup.ir/view/1483972/عکس اهدای سلول بنیادی.jpg

اهدای عضو اهدای زندگی

تصویر : https://rozup.ir/view/1484063/عکس اهدای عضو2.jpg