loading...

تبادل دانش

سایتی برای به اشتراک گذاری کتاب، مقاله، جزوه، سخنرانی های مفید و آموزش های کاربردی

بهاره مظاهری بازدید : 422 1395/02/04 نظرات (0)

 

 دغدغه‌های بهبودی در تألیف صحیح الکافی و روش او

 

صحیفه مبین، دوره 20، شماره 56، زمستان 1393، صفحه 77-106

بهاره مظاهری طهرانی*

 چکیده

محمد باقر بهبودی ـ محدّث شیعی و ایرانی معاصر (1307ـ1393ش) ـ چنان که خود می‌گوید پس از 30 سال مطالعۀ مداوم برای شناخت علل حدیث، به انتخاب احادیث صحیح کتب اربعه بر اساس سیرۀ قدما ـ یعنی توجه توأمان به شرایط اعتبار در متن و سند ـ پرداخته، و حاصل این مطالعه را در سه کتاب صحیح الکافی، صحیح التهذیب و صحیح الفقیه بازنموده است. این میان، اثر نخست یعنی صحیح کافی بیش از دیگر آثار وی مشهور و بحث برانگیز شده، و هم از جهات مختلفی شایان توجه و ارزیابی است. بر این پایه، بنا ست که در مطالعۀ پیش رو همین اثر بهبودی را بازبینی کنیم تا دریابیم اولا، شیوۀ تنظیم روایات و پدید آوردن ساختار کلی اثر، انگیزه‌های تألیف، و ملاکهای گزینش روایات چه بوده است؛ ثانیا، مؤلف در عمل چه اندازه به این ملاکها پابندی نشان می‌دهد؛ و ثالثا، منتقدان چه اشکالاتی بر آن وارد کرده‌اند و احیانا، مؤلف و همفکران وی چه پاسخهایی به این نقدها داده‌اند، یا می‌توانند بدهند.

کلیدواژگان: گزیدۀ کافی؛ نقد حدیث؛ حدیث صحیح؛ جوامع حدیثی شیعه؛ تاریخ حدیث شیعه


* دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه مذاهب اسلامی

 
بهاره مظاهری بازدید : 15059 1395/02/03 نظرات (0)

 

دانلود رایگان کلاس های فن ترجمه و تافل دکتر آموخته

همانطور که در مطلب قبل بیان شد، یکی از بهترین راه ها برای  تقویت ریشه ای زبان در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه (با توجه به اینکه برخی سالهای متمادی کلاس زبان می روند و در آخر هم به نتیجه مطلوبی در آزمون زبان دست پیدا نمی کنند) شرکت در کلاس های فن ترجمه دکتر آموخته است. هرچند همانطور که از اسم این کلاسها بر می آید هدف نهایی آن آموزش ترجمه صحیح است، ولی دکتر آموخته در این کلاسها ابتدا گرامر را با روشی نوین به شما می آموزد و در ادامه روش صحیح ترجمه را بر اساس این گرامر که به آن روش گشتاری می گویند، آموزش می دهد. 

بهاره مظاهری بازدید : 1521 1395/02/03 نظرات (0)

  


آزمون زبان یکی از مهمترین ارکان در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در کلیه رشته ها محسوب می شود. همین امر موجب شده برخی از دانشجویانی که پایه زبان چندان خوبی ندارند یا دانشجویانی که در رشته تحصیلی شان کمتر با زبان انگلیسی سر و کار داشته اند، جهت آمادگی برای آزمون ارشد و دکتری با مشکل جدی رو به رو شوند. البته برخی به دلیل عدم فرصت کافی برای مراجعه به کلاسهای زبان و طی کردن ترمهای متوالی و متعدد آسان ترین راه حل یعنی حذف کلی درس زبان و نزدن تست های آن در آزمون را انتخاب می کنند و ناخواسته و نادانسته مرتکب اشتباه بزرگی می شوند، زیرا امتیاز و برگ برنده مهمی را که می تواند سبب پیشی گرفتن آنها از سایر رقبا شود، از دست می دهند.

خیریه همت : تامین هزینه های درمان بیماران، تهیه جهیزیه نیازمندان و ...


ستاد دیه

تصویر : https://rozup.ir/view/1483895/عکس ستاد دیه.jpg

بنیاد نیکوکاری رایحه: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

تصویر : https://rozup.ir/view/1483817/عکس رایحه.jpg

تعداد صفحات : 6

درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: بهترين صدقه اين است كه انسان علمى را بياموزد و سپس آن را به برادر خود آموزش دهد. سلام خوشحالم از اینکه از این وبلاگ دیدن می فرمایید. امیدوارم بتوانم از طریق این وبلاگ مطالب مفید و کاربردی و آموخته هایم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
اهدای سلول های بنیادی

تصویر : https://rozup.ir/view/1483972/عکس اهدای سلول بنیادی.jpg

اهدای عضو اهدای زندگی

تصویر : https://rozup.ir/view/1484063/عکس اهدای عضو2.jpg